Week 2 en 3 - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Madeleine - WaarBenJij.nu Week 2 en 3 - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Madeleine - WaarBenJij.nu

Week 2 en 3

Blijf op de hoogte en volg Madeleine

27 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Hoedspruit

waar ben jij

Week 2 en 3

De tweede week was rustig, in de ochtenden naar de stallen, met de ene keer een heerlijke buitenrit en de andere een lesje in de arena. De game drives waren bizar rustig, als je twee uur aan het rijden bent en zelfs geen impala ziet is heel vreemd. Een van de avonden hadden we wel geluk op de airstrip, helemaal aan het eind zag ik vier ogen lopen in de reflectie van de spot die ik had. Daar aangekomen was het een leeuwin! Maar we zagen er maar 1, we reden langzaam en uiteraard viel de motor uit wat betekende dat we moesten duwen. Alleen tsja niet heel handig met 1 leeuw voor ons en wetende dat er nog een rondloopt. Ook die kwam vrij snel in het vizier en ze liepen samen meer naar voren waardoor wij de auto konden duwen.

Op de vrijdag zijn we in de ochtend de bush in gegaan, het was weer super rustig, totdat de motor weer uitviel en toch echt niet meer aan ging na verscheidene pogingen van duwen. Dit maal bleek de benzine op te zijn. Gelukkig kon Glen met nieuwe komen maar het was wel een tijdje wachten. Ondertussen heeft Traci veel verteld over de bush en hebben we grassen opgezocht waarbij we de 'Christmas tree' gevonden hebben, inclusief opgemaakt met een stel ballen.

Zaterdag waren we met de paarden op trail en kwamen we een stel zebra's tegen, doordat je op het paard zit zijn ze niet bang en rennen niet weg. Hij kwam super dichtbij maar werd op een gegeven moment territoriaal. Hij begon te springen tegen het voorste paard, wat de eerste keren goed ging maar op een gegeven moment moest ze toch echt van het paard springen om hem weg te jagen helaas.
Het is een heel bijzondere ervaring om te paard de wilde dieren te bekijken. De dieren schrikken niet zo weg waardoor je die gekke Warthogs en Impalas echt van dichtbij kan bekijken en zoals de zebra interacten ze ook soms nog. Een groot verschil in vergelijking met de auto in de bush, ofwel Flipping Amazing.

Zondag was het erg warm en hebben we heerlijk een aantal uren doorgebracht aan het zwembad in de bush.

Deze week op dinsdag een poging tot voltige gedaan, de gymnastiek ging aardig goed en zelfs kort gestaan in de stap. Daarna moesten we zonder hulp op het paard zien te klimmen wat voor geen meter werkte, iets met coördinatie en daarna met een koprol eraf, ook nog geen succes. In de middag zijn we pannenkoeken wezen eten bij een restaurantje ergens midden in een weiland. Zeer rustig en met een schitterend uitzicht op de prachtige bergen en een stel enorme bomen. Een uurtje later en veel foto's verder zijn we doorgegaan naar Jessica the Hippo. Een Hippo die gevonden is door mensen toen ze ong. 3 maanden oud was. Ze leeft in een deel van de Blyde rivier waardoor ze vrij is om te komen en gaan naar o.a. andere Hippo's. Ze is nu 14 jaar en komt nog altijd terug vooral voor eten. Leuke hieraan is wel dat als ze de toeristen zat is, is ze weg :P. Het is wel beetje raar ze slaapt en loopt door het huis en krijgt chocola en chips gevoerd.
We hebben haar rooibos thee met suiker gegeven, met zoete aardappel. Daarna ging ze liggen in een hoekje en konden we haar rug masseren met onze voeten. Super grappig hoe heerlijk ze het vond. Heel leuk om zo'n groot enorm dier wat je niet in het wild tegen wilt komen zo van dichtbij kan bekijken en aanraken.
S'avonds na het eten een game drive gedaan maar niet veel gezien.

Gister begonnen met een opzet maken voor mijn onderzoek. Nog veel om uit te zoeken maar het wordt waarschijnlijk inventarisatie van de waterputten en tot een monitoring systeem zien te komen.

Vandaag een dode zebra gevonden, waarschijnlijk vanochtend gedood door een stel leeuwen. De leeuwen lagen iets verderop verstopt in de bush, drie leeuwinnen met een stel jonkies.
Zometeen weer erlangs om te zien of ze meer gegeten hebben intussen.

• 27 Maart 2014 - 21:22

Kees Van Vliet:

Spannende verhalen en ook wel grappig (the happy hippo).
    Is het niet onveilig om te paard naar wild te gaan speuren?
    Nou ja, onder het toeziend oog van twee leeuwen de auto aanduwen is ook niet heel relaxt natuurlijk :-)
    Veel plezier en pas goed op jezelf, Kees

• 28 Maart 2014 - 11:02

Marjon:

Jeetje, Madeleine! Wat een bijzondere dingen maak je mee! Wat gaaf! Ik ben ook heel benieuwd naar de foto's. Ben je wel eens op Skype?
    Geniet met volle teugen!

• 28 Maart 2014 - 21:06

Madeleine :

Heehee! Leuk om reacties te lezen! Geen zorgen maken hoor, het gebied waarin we met de paarden rijden is afgesloten en alleen het 'veilige wild' zit in dat gebied zoals de zebra, giraf en kleinere grut. Al kan een zebra ook al gevaarlijk zijn blijkbaar. Dit ligt aan de rand van Hoedspruit. Het gebied waar we met de auto rijden is een aantal kilometer verderop en dat gedeelte is verbonden met Kruger park en Mozambique zelfs. Hier zien we de gevaarlijkere dieren.
    Ik zal even kijken of fotos uploaden werkt hier :)
    Groetjes! :)

• 31 Maart 2014 - 14:47

Marinka Van Brandenburg:

Hallo Madeleine,

Wat een avontuur maak jij daar mee!
    Om jaloers op te worden, hoewel ik al blij ben dat ik je op mail kan volgen.
    Ik zag op FB een foto voorbij komen van jou met een stel leuke meiden, dat zit ook wel
    goed zo te zien.
    Wij zijn hier al blij met luid zingende vogels want het lijkt al lente.
    Kunnen niet wachten op de kwakende kikkers.....

Helaas ook triest nieuws: we hebben afscheid moeten nemen van onze Lot.
    Ik mis haar enorm.

Madeleine, ik blijf je spannende berichtjes lezen en wens je een prachtige tijd.
    Ik neem aan de jullie het gedrag van de dieren kennen, maar wees toch ook maar een beetje
    voorzichtig.

Een hartelijke groet,