nog meer weekjes - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Madeleine - WaarBenJij.nu nog meer weekjes - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Madeleine - WaarBenJij.nu

nog meer weekjes

Blijf op de hoogte en volg Madeleine

27 April 2014 | Zuid-Afrika, Hoedspruit

Inmiddels een tijdje geleden dat ik wat geschreven heb. Allereerst Wat gaat de tijd bijzonder snel, de weken vliegen voorbij...:(. Gelukkig met alleen maar mooie dingen.
Allereerst geweldige game sitings gehad in de bush! (Ondertussen bij dit schrijven vergezeld door een Hyena roep) Tijdens een game drive kwamen we onderweg al veel groepen olifanten tegen. Aangekomen bij een van de dammen hoorde we olifanten zwemmen! Wij in de hide van de dam gaan zitten, bleken minimaal 15 olifanten in het water aan het zwemmen en spelen te zijn! 1.5 uur hebben we dit schouwspel inclusief ondergaande zon reflecterend op het water aanschouwd, schitterend! Terwijl de laatste twee elkaar het water uit joegen kwam de hippo in de dam om de 5 min bovendrijven en weer weggaan. Naja bovendrijven, zijn twee neusgaten en ogen dan. Dit gaf een schitterend plaatje :D.
Op een andere avond stonden we op een top plekje de zonsondergang te bekijken terwijl een leeuwin vlakbij aan het brullen was, kippenvel momentje.

Tijdens de afgelopen volle maan hebben we speciale dingen gedaan. Op een avond zijn we naar een hide gegaan met matrassen, slaapzakken en dekens en hebben we er overnacht! :D Het spel YouKnowMe heeft ons in de avond vergezeld, wat erg lastig is als je elkaar nog maar net kent.
De dieren hebben we vooral gehoord ipv gezien zoals; vogels, luipaard en leeuw, en een paar olifanten die wat kwamen drinken.
Verder zijn we met volle maan wezen paardrijden, met nog een beetje schemer vertrokken we vanaf de stallen. Wat is dat grappig, de oranje achtige maan liet zich twee keer erg mooi zien tussen de wolken. En meteen heb je enorme schaduwen op de grond! Verder was de maan redelijk wat achter de wolken dus echt wat zien was lastig, heel handig met alle thorny bushes maar wel supercowle ervaring.

Een van de buur private gama reserves had ons uitgenodigd voor een game drive rondleiding in hun gebied. We zijn maar verwend daar, ze organiseren wandelingen met de dieren normaal gesproken maar we kregen daar een voorproefje van. Hun huisdier, een cheetah, mochten we aaien! Wat een schattig beest is dat, superzacht en hij begon meteen te spinnen!

Op een de zaterdag van pasen was er een grote bijeenkomst/braai met alle shareholders van het gebied. Zo goed als iedereen die hier een huis heeft in het gebied komt met het lange weekend van pasen hierheen vanuit Joburg. De plek was geweldig: bij de hangar op de airstrip middenin de bush. Iedereen had zn enorme handel meegenomen, tafels, stoelen, borden ed. Het leken net nederlanders op een camping, geweldig. Wij zaten front row heerlijk bij het vuur te genieten. OP het spit hing een lam en een impala uit de bush, en daarnaast nog rijst en buffalo in een stoofpotje. Afrikaanser kan niet, en wat was dat lekker, de buffalo heeft een heel eigen smaak en de impala heeft wat weg van draadjesvlees. We hadden al een prachtige zonsondergang gezien daar en langzaam kwam bijna volle maan in zn oranje jasje op. Bizar om te beseffen als je daar bent dat het zomaar zou kunnen dat er leeuwen op bezoek konden komen, al was het daarvoor wellicht wat luidruchtig.

Afgelopen week hebben we weer eens een excursie gedaan richting de bergen. Een top hiking trip! Langs drie watervallen gingen we wandelen. Mn vorige hike was easy dus ik dacht prima dat kunnen we. de eerste waterval was snel bereikt en nog niet zo hoog. Onderaan deze waterval begreep ik het we letterlijk naast de watervallen omhoog gingen klimmen. De eerste ging uitstekend geen probleem, maar toen stond je onder/naast de tweede...... tjeetje dat was stijl, en mijn grootste vraag was hoe zijn die twee kerels nu al, na 1 min boven??? Ik stond voor een stel kale rotsen die nog net niet recht omhoog gingen. Her en der was er een kommetje waar je je voet of hand neer kon zetten. Mijn gedachten dwaalde af naar mn klimwand avonturen in Arnhem, die overigens goed gingen maar dan besef je je dat je a) een rugzak bij je hebt en b)dat de rotsen glibberig waren en vooral c) totaal niet verzekerd was. 1 misstap of uitglij actie en je ligt via de rotsen in het koude water.... na een keer naar beneden gekeken te hebben heb ik dat afgeleerd en gewoon gegaan. Voordeel van de klimwand ervaring is dat je weet als je voet goed staat en wat je kunt doen ed. Trillend ben ik boven gekomen.
Dit was gelukkig het lastigste stuk. Uiteindelijk aangekomen bij een schitterende 50 meter hoge waterval, sterke wind die daar vanaf kwam! Heerlijk; Hier een uurtje gezeten en toen begon het me te dagen dat we dezelfde weg weer terug moesten..... gelukkig was dat nog wat makkelijker zelfs dan heen :). Super dus!
Nog even een kijkje gekeken bij de enorme dam en toen richting huis.

See you!