Bijna 1 week hier - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Madeleine - WaarBenJij.nu Bijna 1 week hier - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Madeleine - WaarBenJij.nu

Bijna 1 week hier

Blijf op de hoogte en volg Madeleine

16 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Hoedspruit

Afgelopen dinsdag ben ik hier veilig aangekomen in Hoedspruit. De lange vlucht naar Johannesburg was met de enorme A380, wat een verschil met de oudere vliegtuigen. Enorm veel ruimte van binnen, vooral hoog, en je voelt bijna niks van het taxiën en opstijgen, alsof je op veren rijdt. Slapen is wel nog net zo slecht haha.

Na iedereen ontmoet te hebben zijn we meteen in de middag al op game drive geweest, heerlijk relaxed!! Niet heel veel gezien toen nog maar dat is goed gemaakt later in de week met olifanten, zebras, buffalo, impala's, gnoes, ijs vogel en andere vogels.
Woensdag werd ik bijna letterlijk in het diepe gegooid en wel door de paarden. We zijn zonder zadel naar de dam gelopen en hebben gezwommen met de paarden!! Na wat wennen hoe een paard zich voortbeweegt door het water 'het diepe' ingegaan en echt gezwommen, kwestie vooral van vasthouden aan de manen en vooral op tijd weer in evenwicht zitten wanneer hij eruit loopt. Super grappig gaan we zeker vaker doen. de volgende dag een lesje in de bak gehad wat goed ging :).

De familie waar ik zit is erg gezellig en vriendelijk, en bovenal ze creëren erg lekker eten! Op de game drives wisselen ze allemaal af wat een gevarieerd schema geeft.

Vrijdag zijn we naar de plaatselijke bar geweest waar iedereen van de verschillende reserves bij elkaar komt. In de avond lekker gegeten en daarna is het in een super smal barretje beetje kletsen en dansen, was erg gezellig.

Zaterdag ben ik meegeweest op de Manutsa hike. Vlakbij zijn er bergen waar we halverwege langs een rivier naar beneden zijn gewandeld. Een schitterende tocht over een bospad naast de rivier. We zijn door grotten gegaan, over doodenge ladders en rotsen naar beneden geklommen, gliberige rotsen beklommen en wel 8x de rivier overgestoken. De rivier was vrij diep en sterk door het vele regenwater van de afgelopen tijd. Dus dat betekende heerlijk afkoelen en weer doorlopen, dit alles 4/5u lang. heerlijk om zo op de paden je eigen beste weg naar beneden te vinden.
Ik was mee met een nederlandse groep die hier voor 12 dagen is, was erg gezellig!

Vandaag is het een rustige dag al hebben we nog wel een treasure hunt gedaan. in groepjes van twee planten en dingen uit de bush zien te vinden. Was erg gezellig, leerzaam en leuk om te doen.

Morgen een lange dag helpen op de stallen, en dan ook eens kijken wat er met mijn waterputten gedaan kan worden. Omdat het nu overal kleddernat is zijn de dieren er totaal niet afhankelijk van dus wellicht wordt het wat anders.

Tot snel!

• 17 Maart 2014 - 21:14

Marjon:

Leuk! Klinkt fantastisch! Wat heb je al een hoop mee gemaakt in een week!

• 20 Maart 2014 - 01:26

MarjolijnQ:

Hee Madeleine,

1 week daar en al enorm veel beleefd!! Goed begin :) Het klinkt allemaal super! Die Manutsa hike ook, wat gaaf!
    En zwemmen met paarden...dat klinkt inderdaad als iets wat je niet vaak doet. Maar gelukkig ging het goed, grappig ik zie er een beeld van voor me maar weet niet of die klopt.

Veel plezier en succes daar!

• 20 Maart 2014 - 01:26

MarjolijnQ:

Hee Madeleine,

Veel plezier en succes daar!

• 31 Maart 2014 - 12:54

Wiets:

Wat een heerlijk leven... Hopelijk houd je dat voorlopig nog zo! :)